Voordat je met ons in zee gaat, is het goed om te weten hoe andere klanten onze dienstverlening ervaren. En dat is zo positief dat we je daar – met gepaste trots – best op durven te attenderen. Zo blijkt uit onderzoek dat klanten onze begeleiding tijdens een traject beoordelen met een dikke 8,7.
Een onafhankelijk onderzoeksbureau vroeg 31 van onze klanten naar hun recente ervaringen met onze dienstverlening. Daaruit bleek dat 30 van die trajecten naar volle tevredenheid zijn verlopen, we scoorden achten, negens en tienen (en dat ene traject dat niet goed liep, zijn we zelf ook ontevreden over).
94 procent beveelt ons aan
Op de vraag of klanten op basis van hun ervaringen ons zouden aanbevelen aan anderen antwoordde maar liefst 94 procent positief. Daar gaan we natuurlijk een beetje van blozen. Heel prettig om de bevestiging te krijgen van waar we zelf al langer in geloven: onze deskundigen kunnen van grote meerwaarde zijn voor medewerkers met verslavingsproblematiek. Zo ervaren klanten die we daadwerkelijk hebben bijgestaan dat dus ook. Dat voelt goed.
Beter als je zelf navraag doet
Maar eerlijk gezegd voelt het minder goed dat wij degene zijn die jou vertellen hoe ‘men’ onze dienstverlening ervaart. Het zou zoveel beter zijn als iemand uit je eigen netwerk zijn of haar persoonlijke ervaringen met jou deelt. En de kans is groot dat iemand in jouw netwerk al met ons te maken heeft gehad. We werken namelijk inmiddels voor een hele lijst (best bekende) klanten en onze ervaring leert dat Nederland kleiner is dan je vaak denkt. Grote kans dus dat je iemand kent die met ons samenwerkt.
Hierbij de open uitnodiging: ga dat eens na en vraag naar zijn of haar ervaringen. Dan krijg je natuurlijk de meest onafhankelijke en oprechte verhalen te horen. En wij zijn ervan overtuigd dat ze positief zullen zijn! (en we horen graag wat je bevindingen waren)